söndag 21 november 2010

Stoppa pressarna!


Jag tycker inte om att kasta saker som blir över när man lagar mat, bakar och dessutom så är det "kasta inte riktig mat" kampanj vecka nu.

Hur som haver så brukar det alltid åka in en halv lök i frysen - den går utmärkt att hacka frusen till nästa köttfärs sås. En lax som inte allt kött är skrapat ifrån benen får oxå plats, den blir till en bra krydda till nästa pasta sås. Ja konstigt kanske-men bra tycker jag.

Men nu kommer nog min bästa frysa-in-rester tips nånsin!

Idag har Arvid haft kalas för kompisarna så en tårt beställning var lagd. Grädde med bär i fyllning och choklad glasyr runt om.

Nu vart det över av vispad grädde med socker i (den kan man inte ha till sås-socker blä) och utav choklad glasyren med uppvispat ägg i.

Hmm ... Jag blandade ihop dom mest för att det är kul att blanda och få en bunke tom till disken.

Och hörni! Wow vilken super god choklad glass det blev! En tio poängare som slår det mesta i glass väg jag ätit. Och jag har ätit en hel del ska ni veta.

Mums!

1 kommentar:

  1. Gottegris där men tipset var inte så dumt, min lilla spargris.Jag har också ett tips men det stå på anne-sofie blogg. Ha det från tipsaren.

    SvaraRadera