söndag 24 oktober 2010

Yogalek

Ibland så blir jag fundersam på hur mycket energi det rymms i denna lilla kropp. Själv var jag helt ut pumpad efter sju dagars jobb på raken och såg fram emot att få hämta Arvid och mysa lite framför tv:n. Det visade sig att han ville inte mysa alls, spela basket eller fotboll var vad jag hadde att välja på...Hm jag valde att vara domare och kolla på med ett öga en stund. Sen så kvälls fikade vi och gick igenom alla ishockey kort med längd, vikt, vänster/höger skytt och antal säsonger i resp lag. Allt gick i hundra åtti. Men tillslut så tyckte jag att jag kom på en bra ide´.
-Ska vi leka en Yoga lek? Sagt och gjort jag tände ljus, satte på stilla musik och tog fram min underbart sköna ull yoga matta till Arvid. Men oj oj oj vad svårt det var att få ner varv antalet i killen. Fnitter och åter fnitter, -Men sluuuuta du låter ju som på tv. -Ska du va min yoga lärare nu? Gud så pinsamt!
Men skam den som ger sig =)


Tröttade ut honom med lite benövningar eftersom det inte gick att varva ner. Han fick även göra vanliga sit ups som han själv valde och då skulle jag göra som han.

Så där ja!

2 kommentarer: