onsdag 20 oktober 2010

I hissen

Är i Umeå och jobbar ett par dagar. Ikväll gick jag på stan för att kolla i affärer. Jag stog på HM och fick syn på ett par skit snygga svarta leggings med röda rosor på och tänkte jag wow dom här skulle va tuffa till min svarta klänning och svarta stövlar. Då kom två små korta unga tjejer upp på vänster sida och två lite längre unga tjejer på höger sida och liksom tränger ihop oss allihop framför väggen med strumpbyxor på. Okej tänkte jag, jag är cool, inte en gammal och konstig tjej ifrån landet. Jag håller i mina snygga i stl M och tittar runt lite avspänt. Då hör hur den lilla unga tjejen (som har tagit samma strumpa som mig) säger "Alltså jag har ju typ gått upp 22 kilo och jag veeet ju inte vilken storlek jag ska ta? Jag måste sääääkert ha typ M nu!!!" Jag kunde inte låta bli att vrida på huvudet och titta ner....Där stog en högst 55 kilo tung människa.



Jag höll i min förpackning tills dom gick. Och hängde sedan tillbaka dom.



Men köpte en tok snygg grå Pretty Woman vinter keps. För tjock skallig det är jag i allafall inte!


Och i hissen på väg upp till hotellrummet så dansade jag Pretty Woman låten och sjöng lite tyst med spegeln. Åsså låtsades jag att jag var Kit i filmen och sa till spegel "-No, I cant, I cant it´s your favourit!"

3 kommentarer:

  1. pappa: Jag tycker att du skulle tagit leggingsen tillsammans med de stövlar som pretty women hade i filmen. Ha det

    SvaraRadera