söndag 18 april 2010

Japp den här tar vi!
Jag kan åka här hem Mamma!

Väl hemma så blev det flera varv runt parkeringen. Efter fika så drog vi iväg längs skogsvägen. Jag tyckte det var en bra idé att ta en stig som vek av för att komma runt och tillbaka hem. Men där stog en stor sten och vips så hängde Arvid på gas handtaget och iväg det bar...rakt ut i skogen. Men som att falla från en häst tänkte jag så vi kickade igång den igen och Arvid hoppade upp. Det gick så bra så han körde ifrån mig. Jag har fortfarande ont i hjärtat när jag började oroa mig för att han inte skulle kunna stanna innan backen ner mot parkeringen och garaget kom . Men som ett under så stannade han till slut helt cool och bara.."-vart tog du vägen?"
Ja jag har faktiskt fortfarande ont i hjärtat...oj oj.
Annars var det tummen upp hela tiden =) Så skoj att han har en sån fin cross...
Jag vill också ha en!

Albin och Nisse hjälpte oss hem med den. Jag vet inte riktigt hur jag hadde tänkt mig få hem den men det löste sig fint när dom kom och hälsade på.
Annrs idag så har jag balat taklänges hela dagen. Har kanske fått en hjärn blödning eller nåt.
T ex så har jag sagt. "-Inte bolla sarka inne!" Och mycket mer knas...




Klättring och fika i kojan hör också våren till. Så jäkla fin vårdag idag.
Tjohoo livet leker.



3 kommentarer:

  1. Åh herre gud så modig du är! Och så duktig Arvid är, shit alltså. Puss på er!
    /A-S

    SvaraRadera
  2. Ja alltså du vet ju vilken konstig kombination det är i mig. Cool och tuff på ytan men som en hönsmamma när det väl kommer till kritan.

    Fast han har ju kört hemma hoss Micke hela förra sommaren så Arvid var ju mer förbered än mig =) Skit duktig! Det som var nytt på den här var ju att det är 3-vxlar att komma ihåg. Halv automat den förra var hel automatisk bara att gasa. Och Arvid tyckte styret var så vingligt. Kan tänka mig att den här är mera lätt styrd. Ja du såg ju på MMS:et hur han gasade iväg :)
    Kram!
    (jag sitter ff i soffan och har lätt kärlkramp)

    SvaraRadera