söndag 25 april 2010

Hemma igen!



Så jäkla skönt att vara hemma igen. Har stått på Vårmässan i Sundsvall sedan i torsdags eftermiddag. När vi packade upp så frös vi så vi skakade tänder. Korsdrag från alla håll och en ishall är väl inte så varm sen förut heller.
Vi åkte till Birsta och åt middag på Ikea, mycket exotisk....men med tanke på att vi skulle vara utan kylskåp i fyra dagar så tog vi det liyte försiktigt med utsvävningarna.
När vi kom tillbaka till Hotellet så säger Birgitta "-Och nu ska vi festa!" ....Lite förvånat men glatt tittar jag upp och säger "-Ska vi???..." "-Ja....., fortsätter hon."
Och då går det upp för mig att hon har sagt. "-Och nu ska vi häfta"

Vi satt under fredag kväll och häftade fast fler hundra lunch kuponger och stoppade in rabatt checkar i våra broschyrer.....Under lördag kväll också...Totalt 800 st lunch kuponger och 1000 checkar.
Så mycket för fest. Bah!

Det har varit fullfart i våran monter hela helgen. Jag höll på att sätta i halsen när Simon och Thomas gick förbi och Annikka hojjar "-Men hej er känner jag igen! Vad har jag sett er nånstanns förut? Mest nervös var jag att dom skulle se att vi spikat upp vår gröna duk på väggen. Vi hadde vita tavlor och väggen var vit så med lite kreativa ideér så fixar man en bakgrund lätt med hammare och spik. Snyggt vart det tycker jag. Och inredarna passerade utan kommentarer =) Kanske för att dom vart stum av beundran eller så skyndade dom sig för att slippa se...Hmm
Här var vi på godväg med montern men inte klar. Fast sen när det drog igång så glömde jag bort att knäppa fler kort :(
Under lördag så hadde mässan 6000 besökare! Who ho!!

Vi hadde varit väldigt nervösa över det faktumet att vi inte hadde tillgång till Kaffebryggare och tagit med oss nescafe pulver. Så döm om vår glädje då det serverades gratis kaffe till utställare i loungen. Det firar man förståss med att ta två koppar per gång så man är riktigt säker på att man får i sig kaffe ordentligt när man ändå går och det dessutom är gratis. Vilket resulterade i att jag ligger vaken fram till kl 02.30 fredag natt.....Koffein stirrig hälsohems personal....Morr hadde sån skallebang på lördag så vi hadde lika gärna kunnat ha haft fest istället för häft....
Men klippan Birgitta hadde Alvedon. Hon hadde även plåster när jag spikade en nål i fingret så att bloden sipprade ut som när Snövit stack sig på sländan. =)

Men som sagt skönt att va hemma. Saknar dock de snygga löpbandet i källaren...med platt tv framför. Var ju tvungen att springa bara för tv:n s skull, det känndes som på film. hihi

Sov gott och Kram //Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar