söndag 26 juli 2009

Skosnören och garderober

Äntligen har min älskade Arvid kommit. En hel semester vecka utan honom har varit vääldigt lång. Visserligen har jag sysselsatt mig med både jobb och nöjen. Men ändå...
I onsdags gjorde jag och Maggan stan, först gick vi igenom varenda affär, sedan åt vi brie mackor med öl ute på hennes bakgård, färgade håret på varandra (ja, har du inte sett det? ,hi hi) sedan gick vi på Toledos och åt och drack gott hele kvällen, vi hann med en endaste dans på Hörnan, så länge satt vi. Torsdags jobbade jag.
På fredag så både roade jag mig och jobbade. Jag var Spring Nissa på Toledos, ett helt perfekt jobb om man över huvudtaget ska jobba på restaurang på Laxfestivalen. Man har inga stationer, tar lite beställningar, och har inga notor att ansvara för- man bara springer med mat och vin och dukar om bord. Dessutom...bäst av allt är...man slutar när sista beställda maten är på bordet! Ta da! Så därför så kunnde jag och Anna dra ner till parken och äta laxklämmor och dansa till Green Devils. Mycket bra kväll, väldigt lite regn och trevligt sällskap.
I går var jag på Auktion i Resele och löste in en spegel till boden och kylskåpsmagneter till Arvid. Han har nämligen påpekat att vi saknar saker på kylsåpet, alla andra har ju!

Så visst har jag haft att göra men ....redan i Onsdag så var han saknad. Idag när han kom så gjorde han som sist. Kastade sig i poolen fast idag var den nog 10 grader kallare :) men det funkade det också. Vidare in i boden och kollade in vad som hänt sedan sist, jag fick godkännt. Phu! Den obligatoriska cykelturen till Mormor och Nisse, sedan hem igen och lagade till middag och bakade en jordgubbskaka. Mummsade på den till en Scobby doo film. Som pricken på i:et så eldade vi i öppenspisen och grillade, äpple, korv och marsmallows. Det sistnämnda gick väl sisådär att grilla-därav rubriken.

"-Mamma där DÄR tänker jag inte äta. Det ser ju ut som skosnören och garderober"

Japp! Så var han åter-Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar