tisdag 7 juli 2009

Skit teknik!

Jag har ju som bekant lite svårt för att komma ihåg att fylla på bensin i tid. Det har Eigel också märkt och därför fick jag en dunk bensin i födelesdags present! Thi hi en sån där bra dunk med pip som man kan tanka bilar med. Bra va? Men .....jag ska nog inte ha den i Mammas bil ...för hon tankar ju sin. Jag fick alltså vända i Helgum när jag var på väg via Ramsele hem till Ås. För inte räcker 20 km bensin runt halva kommun inte! Typiskt.

Nu skulle jag bara behöva nått bra man fyller på batteriet med ström med. För det har börjat ta slut lite väl fort.. Typ varje gång jag slår av bilen.... Det märkte jag i går morse och igår efter middag och nu i morse igen.... Börjar så småningom ana ett mönster :) Lite väl sent tycker vissa....Tack för start hjälpen i morse Eigel. Nu parkerar jag i utförsbacke och det funkade bra i dag, i med tvåans växel och vips! Så brummar bilen i gång.

Så. 1. Flytta dunken till min bil
2. Parkera i utförsbackar.

Ha ne´!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar