måndag 3 oktober 2011

Hål i bloggen =)

Määän vilket hål i blogge det blitt. Har visst varit lite off dator sen i onsdags. Seminariumet gick toka bra, vi är nu det tre oslagbara i grupp redovisning, ka tjing! Som Blixten McQueen skulle ha sagt.

Veckan som gick har varit i aktivitetens tecken..jisses vad vi lyckats sysselsätta oss jag ochArre Bus. I tisdags så var vi på badhuset och började beta av simborgarmärken, allt ifrån "doppingen" upp till Guld grodan avverkades. Massa roliga och nyttiga övningar så nu vågar jag t.om lämna Arvid i bassängen för att gå på toa helt själv *stolt som en höna*

Jag anade att märkes tagningen inte bara hadde effekt på Arvids simkunskaper utan även på mina löst hängande nerver. Bra!

Så vi var tillbaka på simhallen när Arres kompis skulle bada på fredagen. Även han vart biten av sim medaljerna och det simmades fram och åter på rygg, böstsim doppingar, hämtningar och fly...nä och att flyta på rygg efter att ha hoppat i på djupt vatten.

Det slutade med att kilarna skulle göra Livräddar märket och bogserade varandra runt i bassängen som två små ånglok. Gillar badhus nu har jag märkt.

Hocky skolan har fortsatt och än så länge håller intresset i sig. Så pass mycket att även då det var träning i onsdag så ville Arvid ner på torsdag på friåknings tiden. På söndag fanns det friåkningstid innan träningen så ...ja den skulle också utnyttjas enl Herr Herrn i huset.

Så det är inte konstigt att fredag kväll somnade Arvid och Jag i soffan. Tur vi hann äta upp chipspåsen och godiset, men det var inte mycket tids marginal där måste jag säga.

Härliga Höst Lördag!! Wihoo vad skönt med en ledig solig oktober dag.
Jag var uppe vid rosa huset och elde upp gamla bräder och skräp, krattade gräs och grillade korv. Parkerade husvagnen för vintern. Avslutade med en Pizza i soffan.

Så upp to date =)

Dagen idag kan vi ta i morr´n

1 kommentar: