tisdag 8 februari 2011

Tänk om..

En sak som har upptagit mina tankar idag är ett budskap till mig själv och andra som vill vara med.

Vi tänker mer och mer på vad vi äter, att det ska vara näringsrikt, närodlat kanske rättvise märkt eller miljömärkt. För att kroppen ska må bra och samvetet likaså.

Vi tänker mer och mer på träning och betydelsen utav att röra på oss för att bibehålla rörlighet,styrka och spänst.

Men, det var kroppen det. Vårat sinne då? Vi andvänder hjärnan dagligen till allt möjligt tänk. Till oro, ångest, planering, uträkningar, läsning, vad vi ska ha på oss, hur det ser ut, tider att passa. Vi till och med tänker på vad andra tänker! Tänk om hon/han tycker att..eller tänk att nu tror dom nog att.

Vi kanske borde se efter vad vi stoppar i hjärnan lika väl som vi ser efter bra mat val?

Jag menar: Lyssnar vi på skvaller? Elakt förtal? Onödigt svammel om ditten och datten, eller alvarliga saker som vi inte förstår. Står radion på av bara farten och gastar allt möjligt skräp rakt in i vårat huvud från morgon till kväll.

Och när får våran hjärna/sinne träna lite work out? Tänk om vi faktiskt kan på verka oss själva och andra hur vi mår med att helt enkelt tänka goda tankar, om oss själva och våran nästa. Tänk glada tankar. Tänka snälla tankar.

Att ha ett accepterande förhållningssätt till mig själv och andra. Jag duger. Du duger. Spännande att se nya klädstilar, nya sätt att sitta på en stol, att ha sitt hår eller äta sin lunch. Alla är inte lika. Alla är olika.

Ja jag har haft Yoga ikväll och det städar då upp på min "vind" (huvet). Eller stökar till det, men jag tror att det städar bort mycket dåligt skräp med Yoga, det känns bra i hela mig!

Så fram för den goda tankens kraft =)!

Skicka vidare, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar