söndag 7 februari 2010

Sjukt skönt

Att få landa en fredags eftermiddag på Mammas soffa, få hamburgare och strips servarade. Lite lets dance på det med chips och cola. Det är meducin de´.
Jag absolut tvärslocknade när jag gick och la mig, kommer faktiskt inte ens ihåg att jag landade på kudden (vilket är synd för det är så sjukt skönt)...

Lördagen skulle komma att innehålla bad med barn och vuxna påParadisbadet i Övik. Tur min Eigel skötte rullejansen, var minst lika seg på vägen dit och jag undrade om jag drömt att jag sovit som en stock hela natten. Vi åkte alla rutchkanor som fanns t.o.m de som är FÖR högt upp för min svindel OCH dom som var för snabba för min sinnesro. Och det var skit kul!!

Lika hög service när vi kom hem för...hör och häpna...Mamma hadde lagat till min stek, och gjort såsen....jag skäms att säga det men hon hadde skalat potatisen och kokat dom halv klar.

Är inte det höjden av service? Va?

Jag har lärt mig två saker de sista åren av trötthet och håglöshet.
-Säg som det är. "Jag är ap.trött" ...Inte svårt...tillslut så insåg jag det.
och
-Be om hjälp. "Kan du snälla om du har tid laga till min stek?" Inte heller svårt. Och finns inte den tiden så planera om. Köp Pizza.

Lövli tack snälla alla. Aj löv ju :)

2 kommentarer:

  1. Virriga Vera trött och slut (vilket förövrigt jag var, plus att jag hade tid att passa, när jag inte hade tid att prata när vi möttes på stan.... kände mig något oartig)
    Vilket språkbruk du har Veronica ??... "Sjukt skönt"... låter som du vore född på 80-talet där .. :)

    Ha det gött... fortsätt irra omkring i tillvaron

    SvaraRadera
  2. He he ja man kan ju alltid önska att man är född på -80.
    Min syrra är det, gills det då om jag tar efter hennes ordval?

    SvaraRadera