torsdag 8 november 2012

Att vända ett kort

Jag brukar sällan ge mig in i en lek om inte alla kort är på bordet. Har nig alltid varit så om jag tänker efter. Benat ut varenda lite detalj, planerat, kollat och kollat igen.

Passar jätte bra om man t ex jobbar i kök. "Check, check, dubbel check and check again." sa en hovmästare jag jobbade för en gång. Honom gillade jag skarpt!

Enda gången jag kastat mig ut i det vilda ovetande var när jag började plugga. Visste inte om pengarna skulle räcka till hyran och mat. Ännu mindre om jag skulle kunna åka till Sundsvall eller köpa kursböcker.

Men det har ju funkat riktigt bra. Jag lär mig massor. Den mest värdefulla kunskapen måste jag försöka minnas. Alla kort på bordet är inte alltid möjligt.

Det är inte farligt att vända ett i taget. Det funkar om man spelar försiktig.
Man måste bara våga och lita på sin egen förmåga att lösa problemen eftersom...om dom kommer förståss.

Vågar!!

Ps Dessutom kan man faktiskt lägga sig oxå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar