onsdag 19 januari 2011

Frågor och svar

Ojoj ibland så undrar man ju vad man vet egentligen. Idag så kom de svåraste frågorna i bilen sedan jag fick körkort!
-Vart är solen när den går ner?
-Vart är månen på dagen ?
-Vad händer när den blir halv ibland?
-Är det kratrar eller berg fläckarna som man ser på månen
Och sist men inte minst.
-Varför kan man bara röra på tänderna där nere?

Mina svar i samma ordning....(och här borde jag ju skämmas, men nån lärare på vägen kan väl övertyga Arvid om att hans Mamma inte har alla hemma)

-Solen är i Afrika på natten
-Månen är bakom berget
-Solen lyser inte lika mycket på månen hela tiden och då blir den halv (och här snärjde jag även in mig i att egentligen så är det inte månen som lyser den är svart utan det är solen som lyser på månen, som en spegel ungefär, Alltså?????
-Det är lite blandat knövel på månen. Både berg och kratrar.
-Och tänderna där upp sitter ju fast i huvudet. (Som om dom där ner liksom bara hängde och slängde omkring)

Suck. Varför säger jag bara inte att "Har fan ingen aaaning"

1 kommentar:

  1. Vi börjar med tänderna:det man inte har i huvdet sitter fast i underkäken men däremot är den rörlig som ett gångjärn och kan glappa som vanliga gångjärn- där av ordet glappkäft. För övrigt att svära om bilen så stavas det med tt !!! din smarta far som snart ska "ticka" på nyheterna. ha det

    SvaraRadera