lördag 17 juli 2010

Klart?

Har varit ut och lagat poolen för tredjegången denna vecka! Nu har jag slut på lim så håller den inte ihop nu så får den sakta dö. Har lyckat klippa gräset i värmen, klockan var iofs 20.30 och grannarna satt ute och njöt av en ljummen lördag kväll- men gräsklippar marodören var i gång- he he he. Där får dom för alla morgnar jag vaknar av att deras hundar står och skäller i hundgårdarna.

Imorgon kommer Arvid och jag går på min "andra" semester. Fiffigt att dela upp den i flera omgångar då känns den som mycket mer. Nu har jag tre veckor ledig, en med Arre, en med mig och en med Arre igen. Fiffigt.

Har varit till spegeldammen igen idag, det är nog den bästa platsen här omkring.
Idag kom samma ord till mig som ifjol när jag låg på dom sol varma stenarna och lyssnade på vattenfallet. "Tom tänk". Precis samma ord och på samma plats.
"Ligg och tom tänk å ha ne bra, ligger lite å funderar, varmt och rumpan som en sommar dag, jag tror jag tom tänk lite meeeeera!"

På måndag kommer Anso och Rasmus-har blåst upp en mini pool till Rasmus idag. Foton kommer senare.

2 kommentarer:

  1. Ja... Kommer mig liksom inte i väg. Vet inte vad det har vurte´.

    Men Blender på forsmo i augusti...räknas det?

    SvaraRadera